Geodetické práce a specifikace produktu
Zjistěte, jak PAS 13 podporuje bezpečnostní průzkumy, snižování rizik a výběr správného produktu pro správnou aplikaci
Jak uplatnit PAS 13
PAS 13 není jen o robustním testování bezpečnostních bariér, ale také o tom, jak se tato řešení aplikují ve vašem zařízení. V úvahu se bere vše od tras pro chodce a vozidla až po ochranu kritických struktur a zařízení.
Posuzování rizik
Na začátku se PAS 13 zaměřuje na vytvoření půdorysu zařízení a podrobný popis věcí, jako jsou pěší trasy a přechody, trasy vozidel a další oblasti, kde mohou být nutná kontrolní opatření. Hlavním cílem je posoudit, kde se mohou vyskytnout rizika, aby se zavedla vhodná kontrolní opatření.
Poučení z průzkumu
Po ukončení bezpečnostního průzkumu budou identifikována rizika a nebezpečí. PAS 13 se zaměřuje na celou řadu faktorů, aby se zajistilo, že všechna nebezpečí jsou správně napravena. Tyto faktory zahrnují:
Silnice pro chodce, chodníky a pracovní oblasti:
Průmyslová vozidla, těžké stroje a skladové regály představují potenciálně smrtelné riziko pro chodce. Zvažte uspořádání svého zařízení a přesměrujte chodce pryč z oblastí, kde se často pohybují vozidla.
Místa pro chodce:
Místa přechodů patří mezi nejrizikovější oblasti v jakémkoli zařízení. Za prvé, úprava rozložení zařízení může být účinným způsobem, jak minimalizovat riziko. Předefinujte stezky pro chodce, abyste se vyhnuli trasám vozidel a snížili počet přechodů.
Dopravní cesty:
Fyzicky segregující osoby a vozidla s bezpečnostními bariérami mohou bezpečně řídit vozidla kolem zařízení. Fyzické bariéry vymezují dopravní cesty a zároveň nabízejí ochranu proti nárazu v případě kolize.
Kritické struktury a vybavení:
Je životně důležité předcházet dopadům na kritické konstrukce a zařízení. Sloupy, rámy dveří, regály, vybavení a nadzemní zařízení jsou citlivé na kolize vozidel, opakující se dopady na tyto kritické konstrukce mohou mít katastrofální následky.
Jak vám může PAS 13 pomoci při výběru správné bezpečnostní zábrany?
Typy vozidel provozovaných ve skladu se mohou značně lišit. Bezpečnostní bariéra, která je vhodná pro daný účel, může být rozdílem mezi životem a smrtí. Proto je nezbytné přizpůsobit pevnost bezpečnostních bariér provozovaným vozidlům. PAS 13 poskytuje specifický návod na faktory, které by se měly zvážit:
Nárazové síly:
Odolnost bariéry vůči nárazu musí odpovídat silám nárazu v prostředí, ve kterém bude použita.
Odolnost vůči nárazu:
Aby bylo možné poskytnout přesné hodnocení nárazu, dodavatelé bariéry by měli mít testovanou odolnost proti nárazu pomocí metod opakovaných dynamických testů, jak je uvedeno v PAS 13. Pokud je hodnocení bariéry nižší než potenciální síla nárazu vozidla, není vhodná pro daný účel.
Zóna dopadu:
Zóna nárazu je stejně důležitá jako hodnocení nárazu, aby se zajistilo, že bariéra bude vhodná pro daný účel. Přepravní náklad, výška vozidla, světlá výška a průměr kol vozidla ovlivňují typ bariéry, která je nejvhodnější.
Linie očí je dalším klíčovým faktorem, který má vliv na nejvhodnější zónu nárazu bariéry. Viditelnost je první linií obrany. Nízkoúrovňové bariéry a sloupky mohou být viditelné pro chodce a osoby manipulující s nákladními vozidly a vozíky, ale nebudou viditelné pro řidiče nákladních vozidel a vysokozdvižných vozíků.
Mnohé bezpečnostní zábrany jsou jasně žluté; univerzální signální výstražný signál. Aby se zajistila dlouhodobá viditelnost, zábrany by měly být jednobarevné nebo by se měly pravidelně malovat, to znamená, že dojde-li k nárazu, barva se časem nesešupne ani nevybledne.
Zjistěte více o A-SAFE a PAS13
A-SAFE a PAS13A-SAFE je světovým lídrem ve výrobě bezpečnostních zábran
Kontaktujte nás a pomůžeme Vám zajistit bezpečný provoz, bezpečné vykonávání práce, ochranu zařízení, bezpečnost zaměstnanců či Vašeho majetku.